Asi nemá smysl se zde do detailu rozepisovat jejich práci. Jen si řekneme že v nich jsou písty, které při své cestě nahoru a dolů díky spálenému palivu převádějí tento pohyb na klikovou hřídel, a tak pak na pohyb otáčivý. To nám naprosto postačuje k tomu, abychom si vysvětlili, k čemu je dobré vypínání válců motoru. Je to hodně jednoduché. Válce pracují, jak jim je přikázáno a díky jim automobil jede. V některých okamžicích však řidič nejede naplno, pokud to tak můžeme nazvat. V té době není třeba, aby všecko jelo jako předtím a tu nastává okamžik, kdy je možno některé válce deaktivovat.

Ti, kdo věci nerozumí se mohou právem domnívat, že řidič zastaví, některé válce kladivem nebo šroubovákem vypne, a poté pokračuje v jízdě. Ti moudřejší však vědí, že je to nesmysl. Ti se domnívají, že má řidič ve voze vypínače, aby mohl válce vypnout ve vozidle a za jízdy. Ale i oni se mýlí. Tento proces totiž nehlídá a neovlivní ani tak člověk, jako počítač, nebo jinak řečeno řídící jednotka, tedy naprosto přesně, řídící jednotka motoru (ECU). Vše se tak tedy děje automaticky a není třeba nějakého lidského zásahu, pokud ovšem nedojde k nějaké závadě. Pak je, samozřejmě nutné vyhledat odborníky a ten by měl chybu odhalit a poté vše uvést do původního stavu.

Tedy do takového, aby mohlo vozidlo znova jezdit. Vypínání válců motoru, tedy zkratkou ACT, což je, jak jinak, z anglického Active Cylinder Technology, má každý moderní motor a šetří se tím hodně paliva. Protože když válec není aktivní, tak ani nenasává pohonné hmoty. Nasává pouze vzduch. Pohybuje se samozřejmě stále, neb z klikové hřídele ho nikdo nesundal. Kolik paliva se ušetří? To samozřejmě nelze nikdy napsat přesně. Ale všeobecně se hovoří o deseti až patnácti procentech. Samozřejmě, že to záleží na velké spoustě okolností, hlavně teda na to, kudy a jak se auto pohybuje.